dinsdag 1 juli 2014

jurken zónder knoopjes

Voor Lene zou ik zomerjurkjes maken. Aangezien deze dame een uitgesproken mening heeft over wat ze wél en niet aan wil, was er vooraf overleg.
Met Lene natuurlijk: vind je de stof mooi, maar ook met haar moeder: welk model doen we ?

Die beide zaken besproken én door Lene goedgekeurd en dus kon ik aan de slag. Heerlijk om te doen, het is allemaal nog zo lekker klein van maat (104 !) en het resultaat wordt schattig.









Het blauwe jurkje maakte ik van de stof van een bloes van haar tante, niet echt goed te zien op de foto, een broderie van witte bloemetjes op blauw.



De stippeltjesjurk was helemaal goed, maar dan de volgende. Mooi hoor, maar ik wil géén knopen en dus doe ik hem NIET aan.
Marjolein merkte nog fijntjes op dat zij 'dat toch had gezegd...'.
  
Maar de jurk had ook geen knoopjes, althans niet aan de hals, ook daar was gezorgd voor elastiek. Hij kon zó over het hoofd aan. Wie bedenkt nu toch dat die beeldige knoopjes op het manchet, écht ook knoopjes waren en dus....

Ik heb ze er van af gehaald, de mouwen laten bloezen en dus alleen voorzien van een minuscuul zoompje.
Zó veel beter vond Lene.

Dat wordt nog wat met die dame! Ppppffff.....

6 opmerkingen:

  1. Hahaha, heel herkenbaar! IK durf bijna niks meer te maken voor Floortje, omdat ze over de kleinste details een mening heeft. Maar je hebt hele leuke jurkjes gemaakt. Met en zonder knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't is een draak, die kleine van ons. Die al zo gróót is, natuurlijk... De blauwe jurk is sowieso super-favoriet hoor! En die met de oranje biesjes ook, hoewel die nu even in de noodgevallen-logeertas zit. Jammer dat ze binnenkort die roze tulen rok krijgt en dan 4 maanden niets anders meer aan wil......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke jurkjes !!! Wat je schrijft is heel herkenbaar van mijn kleindochter!!

    BeantwoordenVerwijderen