maandag 30 januari 2012

Kantkloswerk op verzoek

Doordat ik op de foto van mijn schaarhangertje ook enkele van mijn kantklosjes toonde, kwam er een reactie of ik ook écht kon kantklossen en of dat werk dan eens op het blog getoond kon worden.
Natuurlijk was dat een reactie van een echte West-Vlaanderse, dat kan bijna niet anders.
Aan dat verzoek ga ik gehoor geven. Het kantkloswerk is jaren geleden gemaakt. Ik vond het erg mooi werk, maar ook erg tijdrovend en weinig practisch. Wat te doen met al dat kloswerk?
Na een aantal 'kleedjes' was dat eigenlijk wel voldoende.



Eén heb ik er ingelijst, een heel fragiel werkje, dat ik zelf zó mooi vind dat dat toch werkelijk in een lijst te pronken moest hangen.



De andere ligt in donker papier ergens in de kast. Gebruiken van de kleedjes is namelijk niet écht te doen. Als de kant vuil wordt, is het een heel gedoe het te wassen en daarna weer op te spannen......


Het is prachtig werk, maar niet meer voor mij.
Toch blijft het kantkloswerk altijd een beetje trekken en blijf ik enthousiast bij het zien van de verschillende soorten klosjes en natuurlijk écht kloswerk.



3 opmerkingen:

  1. Ooh, maar dit is mooi !!! Echt heel fijn werk ! Ik sta echt in volle bewondering voor je dat je dat kan ! En je hebt gelijk, gewoon al die klosjes vind ik ook prachtig, ze trokken dan ook mijn aandacht he :-) Echt chapeau hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijntjes, wat mooi!! Ik krijg er nostalgische gevoelens van..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. An, het is prachtig. Ik zie de verschillende randjes al hangen aan een mooie rok of blouse. Of genaaid op stof tot prachtige kussens verworden...! Vooral niet in de kast laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen